14.06.2019 | 11:09

Директор Новодністровської міської філії Чернівецького обласного центру зайнятості Валентина Вовківська виконувала функції реєстратора і мала змогу особисто спілкуватися з шукачами роботи. Про новації в роботі служби зайнятості та як подолати перешкоди на шляху до самореалізації людини на ринку праці – з перших уст.

- Які враження від роботи саме реєстратором?

- Реєстратор – це обличчя філії! Саме від спілкування з ним громадяни, що звернулися до служби зайнятості, формують свою думку про роботу всіх фахівців філії і служби в цілому. Від дій реєстратора залежить чи отримає шукач роботи статус безробітного і надалі його супроводжуватиме кар’єрний радник, чи одразу йому запропонують підходящу роботу з бази даних актуальних вакансій. Коли я виконувала функції реєстратора, то старалася максимально розпитати людину про її наміри працювати, чи можливо відкрити власну справу, чи здобути іншу професію, а чи може підвищити кваліфікацію безпосередньо на робочому місці у роботодавця. Під час особистого спілкування з клієнтами, намагаюся мотивувати їх до праці. Наразі реєстратор має можливість здійснити підбір роботи за актуальними вакансіями на ринку праці міста та регіону і, зателефонувавши  роботодавцю та узгодивши всі питання з ним та громадянином, видати направлення на роботу. До прикладу, нещодавно до філії звернулася жителька м. Новодністровськ, що шукала роботу продавця.  Я, виконуючи функції реєстратора, їй одразу запропонувала роботу і видала направлення на актуальну вакансію. Тож кількість осіб, що потрапляють до кар’єрного радника зменшується, так як частина шукачів роботи працевлаштовує реєстратор.

- Які найчастіше виникають питання у шукачів роботи, які звертаються до служби зайнятості?

- Найбільш поширені запитання - «Які документи потрібні для реєстрації в службі зайнятості?», «Які є вакансії?», «Як отримати довідку про перебування, не перебування на обліку в службі зайнятості та довідку про доходи?», «Як відкрити власну справу, отримавши одноразову допомогу на випадок безробіття?», «Як отримати ваучер?», також нині актуальне запитання серед батьків випускників шкіл «Які  можливості проходження професійного навчання та за якими професіями навчаємо?» тощо.

- Як нині діє запроваджений цьогоріч інститут кар’єрного радника?

- Прикладів, коли співпраця кар’єрного радника та клієнта дає позитивні результати, є багато. До нас нещодавно звернувся молодий чоловік, який має освіту еколога, працював керівником підрозділу, електриком дільниці. Проте підходящої роботи для нього не було, а при спілкуванні з’ясувалось, що  його дружина прагне розвивати родинний бізнес у сфері торгівлі продуктовими товарами. Тому кар’єрний радник порадила чоловікові обговорити вдома, на сімейній раді, питання започаткування власної справи за сприяння служби зайнятості та розвитку сімейного бізнесу. Адже безробітний, маючи вдалу бізнес-ідею, може на організацію підприємницької діяльності може отримати одноразову виплату допомоги на випадок безробіття. Клієнт служби зайнятості дав позитивну відповідь і його направили на навчання до Чернівецького КЕПК на курси з основ підприємницької діяльності. До служби зайнятості люди звертаються, щоб знайти роботу. Тому головним завданням для фахівців нашої філії і служби зайнятості в цілому – допомогти людині не загубити себе на ринку праці, не втратити кваліфікацію і в короткий строк знайти роботу з нашою допомогою.