21.08.2019 | 09:43

Молоде подружжя з Чернівців Павло та Ірина Ушаки колишні безробітні, а сьогодні – фахівці Інтернет-маркетингу, що відрили власну справу за сприяння служби зайнятості. Тепер вони працюють над тим,  щоб не клієнт шукав рекламу, а реклама свого клієнта. Вони команда з двох людей, Ірина займається творчою роботою, дизайном, графікою, малює, а Павло таргетолог, працює з даними соціальних мереж  Instagram та Facebook.

Павло колишній військовий, після закінчення контракту довго розмірковував над тим, чим буде займатися. Примірявся, щоб піти в сферу ІТ, спробував вивчати програмування, але з’ясував згодом, що самотужки  не так просто навчитися програмуванню по YouTube. Ірина довгий час працювала дизайнером у рекламних відділах, до того часу теж звільнилася з роботи. Вони звернулися до Чернівецької міської філії обласного центру зайнятості.

Ідея розпочати власну справу з’явилася в Павла після відвідин семінару для військовослужбовців, на якому фахівці розповідали про можливість відкриття власної справи.

Кар’єрні радники направили їх на двотижневі курси «З основ підприємницької діяльності» на базі Одеського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості. «Нас там вчили як написати бізнес-план, навчили азів бухгалтерської сфери, а також мотивували до ведення бізнесу. Ми початківці і не маємо можливості найняти на фріланс бухгалтера, тому самі маємо розумітися в системі оподаткування, знати коли і який звіт необхідно здати, як зареєструвати приватним підприємцем. Коли ти це знаєш, то не робиш помилок, можеш спланувати свій час», - розповідає Павло.

«Ми вирішили перетворити хобі у власну справу. Увесь вільний час використовували для навчання в Інтернеті, проходи як  платні так і безкоштовні курси, відточували власні навики, пробували креативити. Шукали клієнтів в Інтернеті, десь логотип зробити, десь флаєр. Більш детально знайомилися з клієнтами, їх потребами та запитами», - розповідає подружжя.

 «Коли ти працюєш в правильному напрямку, то увесь Всесвіт тобі допомагає у цьому. Коли ми їхали в Одесу, почали розмірковувати як нам знайти перших клієнтів, і тут спрацювало «сарафанне радіо», почали надходити перші дзвінки. Це теж додало нам впевненості», - ділиться враженнями Ірина.

У планах молодого подружжя розробити торгову марку з логотипом та створити одну структуру власного бізнесу, орендувати офіс. «Ми плануємо до кінця року окупити вкладення, знайти певну кількість стабільних клієнтів і вийти на певний заробіток, в таких умовах нам було б комфортно працювати. Своїми силами ми можемо обслуговувати повноцінно 5 клієнтів, якщо будуть ще клієнти, готові  брати працівників», - каже Павло.