23.01.2020 | 15:13

23 січня 2020 року для 145 учнів 8-11 класів Веренчанської ЗОШ імені Ірини Вільде фахівці Заставнівської районної філії Чернівецького обласного центру зайнятості провели виїзний захід «Обирай майбутнє – живи і працюй в Україні!».

Адже школярам варто знати сучасні тенденції на світовому та національному ринках праці, підходи до професійного самовизначення, аби в майбутньому успішно побудувати власну кар’єру.

«Одним з найважливіших рішень людини в її житті є вибір виду професійної діяльності. Від цього залежатиме реалізація ваших прагнень і бажань», - цими словами звернулася до школярів провідний фахівець з профорієнтації Антоніна Старко.

Далі учні вивчили формулу вибору професії «Хочу – Можу – Треба», опрацювали 7 кроків вибору професії, а також звернули увагу на основні помилки при виборі професії. 

Василь Максимчук, начальник відділу активної підтримки безробітних філії, презентував учням центри професійно-технічної освіти державної служби зайнятості. Зокрема, розповів про умови вступу, навчання, перелік професій та перспективи працевлаштування. Також Василь Максимчук запропонував школярам звернутися до служби зайнятості і отримати допомогу щодо вибору професії, пройти профдіагностичне тестування у інтерактивній профорієнтаційній студії «УНІСОН», а також зосередив увагу на професіях, актуальних на ринку праці регіону тощо.

Потім школярі ознайомились з професіями майбутнього. Кожного року з'являється близько 500 нових професій. Разом з тим багато з них нині існують лише 5-15 років, а потім або зникають, або ж змінюються настільки, що їх важко впізнати. Особливістю сучасного світу професій є те, що на зміну монопрофесіоналізму приходить поліпрофесіоналізм. Це означає, що людині потрібно прагнути оволодіти не однією професією, а кількома суміжними. Водночас людина розвивається і протягом життя може змінити професію або кваліфікацію.

Один із трендів на ринку праці майбутнього буде попит на професіоналів у сфері екології (еколог, екоаудитор, рециклінг-технолог, парковий еколог, ековожатий, спеціаліст з подолання системних екологічних катастроф, консультант з переробки відходів). Набудуть популярності професії сільського господарства – агрокібернетик, агроном економіст, сільськогосподарський еколог, виробник органічних продуктів харчування.

Фахівці служби зайнятості розглянули з учнями питання урбанізації та нових професій, які вона породжує (планувальник розумного міста, аеропонік, фахівець з альтернативних валют тощо).

Впровадження нових технологій у сфері медицини та поєднання робототехніки і мехатроніки дуже зацікавило випускників. «Друк живих тканин за допомогою технології 3 D-біопринтингу – врятує життя багатьох людей… я стану фахівцем зі створення органів», – із захопленням зазначив один з учнів.

На завершення школярам роздали плани «Професійного становлення та розвитку», а також рекомендовані онлайн-ресурси для самонавчання та розвитку необхідних навичок.