Щоб встигнути за четвертою промисловою революцією, працівникам необхідно пристосуватися до нових умов. Домогтися успіху зможуть ті, хто на перше місце ставитиме талант. Крім того, важливою складовою стане й різноманітність робочої сили, а розмиття географічних кордонів і можливість працювати віддалено – дозволить співпрацювати з талановитими людьми з будь-якої країни світу. Пропонуємо ознайомитися з найбільш затребуваними у майбутньому навичками.

Практично в будь-якій сфері вимоги до умінь і навичок працівників змінюватимуться. Підприємствам, які мають намір встигнути за четвертою промисловою революцією, доведеться допомогти своїм співробітникам пристосуватися до нових умов. Домогтися успіху зможуть ті, хто на перше місце ставитиме талант. Крім того, важливою складовою стане й різноманітність робочої сили, а розмиття географічних кордонів і можливість працювати віддалено – дозволить співпрацювати з талановитими людьми з будь-якої країни світу.

Ще 150 років тому людина могла конкурувати з іншими людьми за рахунок фізичної сили. Десять років тому вона конкурувала на рівні знань і навичок. Тепер конкуренція відбуватиметься навколо здатності адаптуватися до змін і застосовувати інновації.

Тобто, використання сучасних інструментів вимагає від компаній та їх працівників гнучкості й адаптивності, готовності «прокачувати» навички. Окрім оволодіння навичками у сфері IT, роботодавці мають робити ставку на крос-функціональність персоналу. Особливо цінуються і матимуть «попит» фахівці, які працюють «на перетині» професій. Багато компаній прагнуть сформувати команди професіоналів, що володіють знаннями відразу в кількох галузях. Так, наприклад, дизайнеру віртуального середовища потрібно мати ще й компетенції редактора, і практичні навички у сфері ігрового дизайну. Такому фахівцеві потрібно здобути кваліфікацію архітектора та психолога, щоб бути здатним донести інформацію до кінцевого споживача.

Ще одна важлива якість – мобільність. Дослідники припускають, що незабаром люди будуть опановувати 10–14 професій до 38 років.

У 2020 р. такі навички, як уміння вести переговори та когнітивна гнучкість вже не входитимуть у десятку затребуваних через те, що рішення за допомогою масивів даних прийматимуть машини. Однак у роботів поки що немає творчого мислення, здатного генерувати нові ідеї, тому креативність – обов’язкова якість для кожного. Таким чином, можна виділити найбільш затребувані навички у майбутньому:

1. Рішення комплексних завдань.

2. Критичне мислення.

3. Творчі здібності.

4. Управлінські таланти.

5. Координація з іншими.

6. Емоційний інтелект.

7. Здатність міркувати й приймати рішення.

8. Орієнтація на обслуговування.

9. Навички ведення переговорів.

10. Когнітивна гнучкість.

11. Здатність до навчання (LQ)6.

За матеріалами аналітичної записки № 3 «ПРОФЕСІЇ МАЙБУТНЬОГО», підготовленої ІНСТИТУТОМ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ УКРАЇНИ

Детальніше за посиланням:  https://www.dcz.gov.ua/publikaciya/analitychna-zapyska-profesiyi-maybutnogo-2018