Щоб не стати жертвою шахраїв, які промишляють на ринку праці, рекомендуємо дотримуватися наступних правил:

1. Перш ніж відправити своє резюме на цікаву для Вас вакансію або зателефонувати на вказаний в оголошенні номер телефону, не полінуйтеся за допомогою будь-якої пошукової системи Інтернету знайти інформацію про підприємство, що пропонує роботу. Може виявитися, що красива іноземна назва компанії - це всього лише назва чоловічих парфумів. А вказаний телефон належить зовсім іншому підприємству.

2. У телефонній розмові з роботодавцем спробуйте якомога більше дізнатися про вимоги, що пред'являються до претендентів на посаду, що зацікавила вас, про характер майбутньої роботи. Якщо на ваші запитання відповідають загальними фразами, приховують назву підприємства, задають мінімум запитань про ваші професійні навички та досягнення і пропонують приїхати на співбесіду, де дадуть відповідь на всі запитання, будьте насторожі. У кращому випадку, ви опинитеся в залі, переповненому такими ж, як і ви, довірливими шукачами, в гіршому - ваш гаманець значно схудне.

3. Звернувшись до кадрового агентства, насамперед, поцікавтеся, чи платні їхні послуги. Також не забудьте дізнатися, які гарантії працевлаштування дає агентство, і які документи їх підтверджують.

Якщо послуги агентства безкоштовні, сміливо відправляйте в нього своє резюме. Там у вас не тільки не візьмуть грошей за інформацію про вакансії, але і безоплатно допоможуть в найбільш вигідному світлі презентувати всі свої професійні якості майбутньому роботодавцю. Також у вас не буде сумнівів в благонадійності майбутнього роботодавця, тому що оплачувати послуги з підбору персоналу можуть дозволити собі тільки стабільні і серйозні підприємства.

Але при цьому не слід забувати, що звернення до кадрового агентства - це лише один з шансів знайти гідну роботу. Продовжуйте самостійні пошуки далі, тому що конкурс на вакансії, запропоновані такими агентствами, досить високий.

4. Обережно ставтесь до тестових завдань. Для кандидатів, які претендують на певні посади, тестові завдання дійсно бувають необхідні. Але не поспішайте робити переклади з іноземних мов, розбирати реальні юридичні каверзи, редагувати статті або писати тестові комерційні пропозиції і багатосторінкові маркетингові плани, якщо у вас є сумніви щодо доцільності даної «перевірки». Іноді її результати використовують у комерційних цілях.